Puchacz, jest lepiej, ale powiadomień dalej nie dostaję ...
Ile powinno być oleju w silniku
Zwiń
X
-
Ile powinno być oleju w silniku
Takie pytanie mam.
Czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla silnika ile w nim jest oleju - tzn. chodzi mi o przedział w "normie". Czy jest jakaś różnica gdy oleju jest na max (w normie) albo na min (też w normie) ??
Staram się utrzymywać stan oleju w górnym poziomie, ale zaczałem się zastanwiać czy ma to jakikolwiek sens.
-
-
Zamieszczone przez krzysiek13Nie ma :szeroki_usmiech
chociażby ze względu na chłodzenie, różnica między min i max to około 1L, więc o 1L więcej lub mniej chłodziwa w układzie, różnica w temperaturze jest zauważalna, stąd dobrze jest w doładowanym silniku trzymać poziom raczej bliżej max.
w zimie - rozgrzewasz dodatkowy litr oleju.
nie jestem pewien jak ze smarowaniem - ciśnieniem przy różnym poziomie...
[ Dodano: Nie 13 Mar, 11 20:08 ]
Zamieszczone przez loydTo juz kiedyś wałkowałem, ale żadnych konstruktywnych wniosków nie było :Psaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodachociażby ze względu na chłodzenie, różnica między min i max to około 1L, więc o 1L więcej lub mniej chłodziwa w układzie, różnica w temperaturze jest zauważalna, stąd dobrze jest w doładowanym silniku trzymać poziom raczej bliżej max.
w zimie - rozgrzewasz dodatkowy litr oleju.
nie jestem pewien jak ze smarowaniem - ciśnieniem przy różnym poziomie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek13IMO są to takie różnice, że można je śmiało pominąć
nie są.
Zamieszczone przez loydszkoda, bardziej miałem nadzieję, że ma to znaczenie dla nastawników rozrządu/napinaczy rozrządu (te ustrojstwa też się chyba "olejem" napędzają) ....saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ja stosuję starą szkołę:
- w lecie w okolicy 3/4 poziomu (choćby ze względu na lepsze chłodzenie silnika przy większej ilości )
- w zimie staram się nieprzedobrzać - 1/4 - 1/2 poziomu - ze z względu na szybsze nagrzewanie się oleju (jest go mniej) i silnika.
Ale może już "dziadek" ze mnie i są nowsze poglądy
[ Dodano: Pią 25 Mar, 11 15:25 ]
Zamieszczone przez szkodakonstruktywne wnioski są takie, że olej sprawdza się na zimnym silniku, najlepiej rano przed uruchomieniem i wtedy masz mieć właściwy poziompozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Mnie też w szkole uczono...
Ale od tamtych czasów wiele się zmieniło. Oleje, które najczęściej wlewane są do naszych aut to już nie mineralne 15W40 tylko półsyntetyki lub fullsyntetyki a to jak każdy wie gęstość ma nieporównywalną do olei mineralnych. Jak silnik jest dobrze rozgrzany to wystarczy odczekać kilka minut i wszystko będzie wiadomo. Tankujesz na stacji paliw (tam podłoże powinno być równe- nie mam tu na myśli stacji NoName). Po zatankowaniu idziesz płacić i wracając do samochodu sprawdzasz olej (stan ten będzie porównywalny z tym na zimnym silniku- kwestia minimetr więcej, mniej nie ma tu znaczenia).
Co do poziomu oliwy przy pół syntetycznych i syntetycznych olejach, niezależnie od pory roku i tego, czy jeździmy na ON, czy na Pb staramy się poziom ten utrzymywać pod kreską MAX dla dobra własnej motorowni."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonMnie też w szkole uczono...
Ale od tamtych czasów wiele się zmieniło. Oleje, które najczęściej wlewane są do naszych aut to już nie mineralne 15W40 tylko półsyntetyki lub fullsyntetyki a to jak każdy wie gęstość ma nieporównywalną do olei mineralnych.
syntetyk ok. 0,85 kg/dm3 a mineralny 15W40 ok. 0,88-0,89 kg/dm3
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrzemmZamieszczone przez haragonMnie też w szkole uczono...
Ale od tamtych czasów wiele się zmieniło. Oleje, które najczęściej wlewane są do naszych aut to już nie mineralne 15W40 tylko półsyntetyki lub fullsyntetyki a to jak każdy wie gęstość ma nieporównywalną do olei mineralnych.
syntetyk ok. 0,85 kg/dm3 a mineralny 15W40 ok. 0,88-0,89 kg/dm3
Olej syntetyczny po rozgrzaniu jest jak "woda", w kilka minut spłynie całość do miski. Swojego czasu Castrol miał prezenter reklamowy swojego oleju syntetycznego w porównaniu do zwykłego mineralnego. Zawierał on 2 zamknięte przeźroczyste rureczki w których znajdował się olej wraz z stalową kulką. Prezenter ten po obróceniu pokazywał jak metalowa kulka opada w oleju syntetycznym i zwykłym. Może na papierze tego nie widać ale różnica jest kolosalna. To że ten olej szybciej spłynie to nie tylko kwestja gęstości, ale i innych parametrów.
Tak czy inaczej dla tych co mają wątpliwości niech przeprowadzą drobny test. Pomiar oleju na zimnym silniku (rano przed rozruchem), a potem pomiar na ciepłym po odczekaniu kilku minut. Jeżeli różnica nie będzie większ niż~ 2 minimetry to po co w tym miejscu bić tyle piany o to jak i kiedy mierzyć..."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonto po co w tym miejscu bić tyle piany o to jak i kiedy mierzyć...pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez haragonto po co w tym miejscu bić tyle piany o to jak i kiedy mierzyć...
a reszta do aptekisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz